• بواسطة x32x01 ||
امبارح حصل Breach (لو طلع صح) هيبقي من الـ Breaches الي هتتكتب في التاريخ......
من الـ Breaches الي هتطير فيها رقاب و تقوم بسببها حروب بدون مبالغة....امبارح Lockbit أعلنت انها اخترقت اكبر مؤسسة مالية في العالم الي هي البنك الفيدرالي الأمريكي و اعلنت تسريب 33 تيرا من بيانات الولايات المتحدة الامريكية البنكية و عشان تضغط عليهم اكتر اديتهم 48 ساعة فقط عشان يدفعوا رغم ان Lockbit مع اي تارجت تاني بتدي مُهلة اكبر من كدة فيه الي بتديه اسبوع و اسبوعين لكن دول قالتلهم يومين و هتبقوا مشاع ع النت حتي مش هينزلوا الداتا ف مزاد رغم ان حركة زي دي ممكن تجبلهم ملايين لكن هما اختاروا انهم هينزلوها ببلاش لو امريكا مدفعتش.....

الغريب في الموضوع ان امريكا عينت negotiator يتفاوض مع Lockbit ع السعر ف راح قالهم 50 ألف دولار راحت Lockbit منزلة في ال thread الرسمي تريقة عليهم بتقولهم يُستحسن تعينوا واحد غير العبيط الي انتوا جايبينه يتفاوض علي بيانات امريكة بالبنك ب 50 ألف دولار دة......

حركة زي دي بتحط احتمالين ملهمش تالت......يا اما امريكا معينة الراجل دة عشان يكسب وقت مش اكتر علي ما يعرفوا يتصرفوا.... يا امريكا مبقاش عندها اي صرفة تانية مع Lockbit بعد 2 Rounds من Operation Kronons الي لمت فيها دول العالم كله عشان يحاربوا فيها Lockbit و يحاولوا يقبضوا علي LockbitSupp الي هو مدير Lockbit و صاحب الجروب....

ع العموم الـ Counter قرب يخلص و بكرة هيبان كل حاجة بس Lockbit مشهورة بمصداقية اختراقها و الا مكانتش امريكا لمت ال NCA و ال FBI و ال SWROCU و الانتربول و اليوروبول و ال Eurojust و ال LKA و الـBKA و الـ National Policy Agency في اليابان و ال Genarmerie في فرنسا و ال RCMP من كندا و ال SPA من السويد و ال AFP من استراليا و ال metropolitan police service من انجلترا و ال Fedpol من سويسرا وغيرهم كتير عشان تحاول تضرب Lockbit مرتين و معرفوش...

الي مش متابع الحوار و عايز يعرفه من اوله انا كنت حكيت تفاصيله بالكامل هنا ممكن ترجعلها:
https://tabcode.net/arabic/threads/1377/
https://tabcode.net/arabic/threads/1378/
مصيبة Lockbit أعلنت أخترقها البنك الفيدرالي الأمريكي

المشاركات المتشابهة

الردود
0
المشاهدات
7
الردود
0
المشاهدات
7